Vodnik po korakih za preverjanje grafične podobe, barv in preverjanja tiskanih papirnatih skodelic po meri
1. Preverjanje tehničnih podrobnosti
Preglejte vse smernice na vseh straneh ustrezne predloge za izdelek z blagovno znamko.
Običajno so te stvari videti kot spodaj (primer). Vsako od njih preverite korak za korakom.
- Pripravite eno samo odprto vektorsko datoteko v formatu .pdf, ki jo je mogoče urejati in v kateri je umetniško delo v enem samem sloju.
- Vse bistvene grafične elemente je treba namestiti v “varno območje”.
- Ozadje vaše grafične podobe mora zapolniti celotno “območje tiskanja”.
- Logotip in besedila upogibajte v skladu z usmerjevalno mrežo, sicer bodo ravna besedila na skodelici videti upognjena.
- Vse grafike, uporabljene v grafičnem oblikovanju, morajo biti v kakovosti vsaj 300 dpi.
- Vse grafične elemente namestite v datoteko in jih ne povezujte.
- Vse pisave pretvorite v krivulje.
- Ne uporabljajte linij, tanjših od 1 pt. ker se lahko razlikujejo od videza na zaslonu.
- Bodite previdni pri majhnem besedilu pod 6 pt. ter drobne simbole, kot so ©, ™, ® itd., saj jih morda ne bo mogoče prebrati.
- Za temno črno barvo, ki se uporablja na ozadju enotne barve, uporabite C30 M30 Y30 K100.
- Upoštevajte, da so lahko majhne razlike (do 20 %) med barvami na končnem izpisu komaj vidne.
- Uporabljajte samo barve CMYK. Barve iz drugih prostorov, kot so Pantone, RAL itd., se samodejno pretvorijo v CMYK in rezultati takšne pretvorbe ne morejo biti podlaga za pritožbo.
- Upoštevajte, da se različni vzorci in vodoravne črte, ki potekajo okoli skodelice, morda ne bodo združili na navpičnem šivu skodelice. Vertikalni premiki lahko znašajo do nekaj mm.
- Zaradi razlike v uporabljenem papirju se lahko bela barva in temperatura zunanjega sloja skodelice razlikujeta od notranjega sloja, zavijanja in tesnjenja.
2. Preverjanje barv
Barvna znanost je zapletena zadeva
Ocenjevanje barv je zelo zapletena tema, saj je odvisno od tega, kako barve zaznavamo v mislih (te jih obdelujejo glede na sosednje barve in vzorce), naše starosti (starejši ljudje običajno vidijo barve bolj toplo), koliko vrst barvnih receptorjev imamo v očesu (običajno ima vsakdo 3, nekateri ljudje pa imajo 4 ali 2). Pri tiskanem dokazu je to odvisno od tehnike tiskanja, podlage za tiskanje (vrsta papirja ali prozorne plastike) in vira svetlobe (saj vidimo svetlobo, ki se odtisne od tiska). Pri prozornih plastičnih skodelicah se to tudi zaplete, saj je natisnjena barva odvisna od barve pod njo (na primer od belega ozadja, dodanega zaradi boljše odbojnosti) ali od barve pijače, natočene v skodelico. Pri ocenjevanju barv z računalnikom so stvari še bolj zapletene, saj 99 % računalniških zaslonov ne more prikazati tiskarskih barv (so zunaj njihovega barvnega prostora). Zelo pomembna je tudi tehnika tiskanja, saj barve, opredeljene v CMYK, niso dokončne, temveč le razmerja barv, ki jih je treba zmešati. Poleg tega obstajajo tudi tiskarske in proizvodne tolerance, zato se lahko barve na končnem izdelku razlikujejo za +/-15 % od načrtovanih vrednosti.
Resnično si je vredno vzeti čas in na Wikipediji prebrati osnove o barvnem prostoru, barvah in barvnem vidu na splošno.
V popolnem svetu bi moralo biti vse umerjeno, vendar je v resnici delo s stranko na daljavo zelo težko, pogosto pa celo nemogoče, saj presega ceno samega izdelka. Tudi če se bo stranka strinjala z grafičnim oblikovanjem, se lahko pri končnem izdelku soočite z zahtevkom na podlagi barv, saj je morda barve najprej ocenila na zelo nepravilen način.
Preverjanje barv
V nadaljevanju navajamo nekaj omejitev, povezanih z različnimi vrstami tehnik korektur.
- Pri SPR – kalibriranem tiskanem poskusnem odtisu (kalibriranem odtisu) lahko pride do barvnih odstopanj zaradi razlik v tehnologiji tiska in uporabljeni podlagi (vrsta papirja) ter vrsti svetlobe, ki se uporablja za ocenjevanje. Uporabiti je treba naravno dnevno svetlobo ali kalibriran vir svetlobe, sicer lahko ocenjevanje barv pri umetni svetlobi privede do napak, na primer rjava je lahko videti vijolična. Nekateri papirji odbijajo svetlobo drugače kot drugi, prav tako pa nekateri papirji vpijajo barvila veliko bolj kot drugi, kar vpliva tudi na barve. Kalibracija pomaga ublažiti nekatere od teh težav, vendar ni popolna. Kadar imate veliko naročilo in stranko, ki je občutljiva na svoje korporativne barve, je to najboljši način za ocenjevanje barv.
- Pri natisnjenem poskusnem izvodu (nekalibriranem tisku) lahko pride do barvnih odstopanj zaradi razlik v tehnologiji tiskanja in uporabljenem substratu (vrsta papirja) ter barvne reprodukcije nekalibriranega pisarniškega tiskalnika ali spletne tiskarne. Poleg tega je treba dodati še vse, kar je bilo že povedano v zvezi s svetlobo in papirjem. Ne pričakujte, da boste dobili to, kar vidite.
- V primeru digitalnega poskusnega izpisa (kalibriranega računalniškega monitorja) bodo barve drugačne zaradi različne reprodukcije barv vašega monitorja (emisijske in refleksijske), pogosto zaradi neustrezne konfiguracije programske opreme za grafično oblikovanje ali pomanjkanja posodobljene kalibracije. Tudi pri monitorjih se uporablja vir svetlobe, ki oddaja svetlobo, kadar je tiskanina odsevna. Računalniški monitorji, ki pokrivajo barvni prostor CMYK, morajo v 99 % pokrivati barvni prostor AdobeRGB ali DCI-P3. Ti monitorji se imenujejo široka paleta, številni prodajalci pa imajo zanje druga tržna imena, kot so dreamcolour ali druga. Kljub temu ne pričakujte, da boste dobili točno to, kar vidite.
- Pri digitalnem “poskusnem izpisu” (standardni računalniški monitor ) se bodo barve razlikovale zaradi različne reprodukcije barv vašega monitorja in omejenega barvnega prostora, ki ga lahko reproducirajo. Poleg tega nimajo nikakršne kalibracije monitorja in programske opreme. Tudi pri monitorjih se v primeru odsevnega tiska uporablja vir svetlobe, ki oddaja svetlobo. Barve za tisk je nemogoče prikazati na monitorjih sRGB, saj je njihov barvni prostor preprosto manjši. Uporaba takšne nastavitve za ocenjevanje barv je najslabša zamisel od vseh, saj preprosto ne pričakujte, da boste dobili to, kar vidite.
Glavni namen vsakega poskusnega izvoda je splošna ocena grafične podobe, razporeditve elementov, velikosti in pravilnosti besedil, vendar nikoli ne bo 100-odstotno odražal končnega izvoda, zlasti barv.
Prepričajte se, da vaša stranka vse to razume in da pri razlagi ni bilo nobenih bližnjic. V nasprotnem primeru se lahko soočite z zahtevkom stranke.
Odgovor na vprašanje, ali lahko izvedemo le majhen preizkus, le nekaj kosov izdelka vaše blagovne znamke, da ocenimo barve? Je da in ne.
Zaradi načina organizacije naše proizvodnje bi vas to stalo enako kot MOQ (minimalna količina naročila), zato je pogosto enako kot naročiti 1000 prilagojenih papirnatih skodelic, zato tega preprosto ne izvajamo ločeno. Upoštevajte tudi, da se naše tehnike tiskanja spreminjajo, zato pri naročilu 1000 in 100.000 skodelic uporabljamo različne tehnike, kar lahko vpliva tudi na barve. Obstaja pa še en način za preverjanje, kako bo oblika videti na skodelici – glejte zgoraj (škarje in trak).
Se bojite, da bodo barve v tisku delovale tako, kot želite?
Naročite vzorčni izpis (SPR ) – natisnjen poskusni izpis, ki je umerjen digitalni izpis, ki simulira barve končnega izdelka, in si ga oglejte na svojem mestu v različnih svetlobnih pogojih. Zavedajte se, da so še vedno možna manjša odstopanja v barvah zaradi uporabe različnega papirja in tiskarskih tehnik, vendar je to vseeno veliko boljša metoda ocenjevanja barv kot ogled na nekalibriranem računalniškem monitorju z omejenim barvnim prostorom sRGB.
3. Preverjanje umestitve in velikosti
Se sprašujete, kako bo videti vaš izbrani tiskani izdelek po meri?
Naročite storitev vizualizacije izdelka (VIS ) in pripravili jo bomo na podlagi pripravljene grafične podobe, ki nam jo boste posredovali. Gre za 2D-render 3D-modela z vašo grafiko.
Grafično oblikovanje papirnate skodelice z blagovno znamko na predlogi rainbowcups’
Vizualizacija (3D render)
Končni izdelek (prava slika)
Drugi primeri vizualizacij tiskanih papirnatih skodelic po meri (VIS):
4. Najboljši način za preverjanje grafičnega oblikovanja papirnate skodelice z blagovno znamko
V roke vzemite trak in škarje!
Preprosto naročite SPR (kalibriran izpis vzorca) ali pa natisnite grafično zasnovo iz predloge rainbowcups v merilu 1:1 (vendar ne boste mogli pravilno oceniti barv) brez skaliranja. S škarjami ga izrežite po črti za rezanje in stranice zlepite skupaj, da nastane skodelica brez dna. Vstavite ga na obstoječi beli lonček ali drug vzorec papirnatega lončka.
Upoštevajte, da se različni vzorci in vodoravne črte, ki potekajo okoli skodelice, morda ne bodo združili na navpičnem šivu papirnate skodelice. Vertikalni premiki so lahko do nekaj mm, kar povzroči drugačne rezultate, kot so bili predvideni (glej primer poleg, ki je šivan, vendar je zamisel enaka).
Nato preverite, ali so vsa besedila in logotipi prave velikosti in na pravih mestih ter ali so nagnjeni na pravi način. Preverite, ali so besedila in logotipi jasno vidni in niso popačeni (ali so ustrezno popačeni). Na primer, če želite, da je logotip ali besedilo na skodelici ravno, ga je treba zaradi geometrije papirnatega lončka (gre za narobe obrnjen rezan stožec) upogniti v rumeno mrežo. Če na zasnovi pustite ravno črto ali besedilo, se bo to zaznalo kot krivulja.
Upoštevajte, da se zaradi razlike v uporabljenem papirju bela barva in njena barvna temperatura zunanjega sloja skodelice lahko razlikujeta od notranjega sloja, zavijanja in tesnjenja.
Preverite vse pod dnevno svetlobo in se prepričajte, da ste 100-odstotno zadovoljni z rezultatom, ter se zavedajte morebitnih odstopanj glede postavitve, popačenj in barv. Dvakrat preverite vsa besedila in grafične elemente, saj bomo natisnili točno to, kar vidite.
Vse to storite, preden dokončno sprejmete grafično zasnovo, saj je po tem, ko jo dobite v proizvodnji, že prepozno.
Prepričajte se, da je vaša stranka dobro poučena o zgoraj navedeni zadevi in razume vsa ta vprašanja, nianse, da ima realna pričakovanja in da je grafično zasnovo preverila na ustrezen način, sicer se lahko znajdete v resnih težavah.
Nadaljujte z branjem tega strokovnega vodnika o tem, kako izbrati, naročiti in oblikovati tiskane papirnate skodelice po meri
POJDI NA STRAN:
- Končni vodnik za oblikovanje papirnatih skodelic z blagovno znamko za vaše podjetje
- Primerjava papirnatih skodelic z blagovno znamko
- Kako izračunati skupne stroške in naročiti papirnate skodelice po meri
- Prenesi predlogo za oblikovanje papirnatega lončka po meri pdf
- Kako preveriti grafično oblikovanje papirnatega skodelice z blagovno znamko?
- Pogosta vprašanja o papirnatih skodelicah za kavo po meri
- Pogoji in določila