Vzorčni izpis, dokazilo (SPR)

Natisnjen poskusni izvod v obliki kalibriranega digitalnega izpisa A4, ki do neke mere posnema barve končnega izdelka. Zavedajte se, da so zaradi uporabe različnih vrst papirja in tiskarskih tehnik še vedno možna majhna odstopanja v barvah. Vendar je to veliko boljša metoda za ocenjevanje barv kot gledanje barv na računalniškem monitorju.

x
Šifra: SPR Kategorija: Oznake: , ,
 

Opis

Se bojite, da bodo barve v tisku delovale tako, kot želite?

Naročite tiskani poskusni izvod, ki je kalibriran digitalni izpis, ki simulira barve končnega izdelka, in si ga oglejte na svojem mestu v različnih svetlobnih pogojih. Zavedajte se, da so še vedno možna manjša odstopanja v barvah zaradi uporabe različnega papirja in tiskarskih tehnik, vendar je to vseeno veliko boljša metoda ocenjevanja barv kot ogled na nekalibriranem računalniškem monitorju z omejenim barvnim prostorom sRGB.

Znanost o barvah je zelo zapletena tema

Ocenjevanje barv je zelo zapletena tema, saj je odvisno od tega, kako barve zaznavamo v mislih (te jih obdelujejo glede na sosednje barve in vzorce), naše starosti (starejši ljudje običajno vidijo barve bolj toplo), koliko vrst barvnih receptorjev imamo v očesu (običajno ima vsakdo 3, nekateri ljudje pa imajo 4 ali 2). Pri tiskanem dokazu je to odvisno od tehnike tiskanja, podlage za tiskanje (vrsta papirja ali prozorne plastike) in vira svetlobe (saj vidimo svetlobo, ki se odtisne od tiska). Pri prozornih plastičnih skodelicah se to tudi zaplete, saj je natisnjena barva odvisna od barve pod njo (na primer od belega ozadja, dodanega zaradi boljše odbojnosti) ali od barve pijače, natočene v skodelico. Pri ocenjevanju barv z računalnikom so stvari še bolj zapletene, saj 99 % računalniških zaslonov ne more prikazati tiskarskih barv (so zunaj njihovega barvnega prostora). Zelo pomembna je tudi tehnika tiskanja, saj barve, opredeljene v CMYK, niso dokončne, temveč le razmerja barv, ki jih je treba zmešati. Poleg tega obstajajo tudi tiskarske in proizvodne tolerance, zato se lahko barve na končnem izdelku razlikujejo za +/-15 % od načrtovanih vrednosti. Vredno si je vzeti čas in na Wikipediji prebrati osnove o barvnem prostoru, barvah in barvnem vidu na splošno.

V popolnem svetu bi moralo biti vse umerjeno, vendar je v resnici delo s stranko na daljavo zelo težko, pogosto pa celo nemogoče, saj presega ceno samega izdelka. Tudi če se bo stranka strinjala z grafičnim oblikovanjem, se lahko pri končnem izdelku soočite z zahtevkom na podlagi barv, saj je morda barve najprej ocenila na zelo nepravilen način.

Namen vsakega preverjanja je splošna ocena grafične podobe, razporeditve, velikosti in pravilnosti besedil, vendar nikoli ne bo 100-odstotno odražal končnega rezultata, zlasti ne barv.

V nadaljevanju navajamo nekaj omejitev, povezanih z različnimi vrstami tehnik korektur.

 

  • Pri SPR – kalibriranem tiskanem poskusnem odtisu (kalibriranem odtisu) lahko pride do barvnih odstopanj zaradi razlik v tehnologiji tiska in uporabljeni podlagi (vrsta papirja) ter vrsti svetlobe, ki se uporablja za ocenjevanje. Uporabiti je treba naravno dnevno svetlobo ali kalibriran vir svetlobe, sicer lahko ocenjevanje barv pri umetni svetlobi privede do napak, na primer rjava je lahko videti vijolična. Nekateri papirji odbijajo svetlobo drugače kot drugi, prav tako pa nekateri papirji vpijajo barvila veliko bolj kot drugi, kar vpliva tudi na barve. Kalibracija pomaga ublažiti nekatere od teh težav, vendar ni popolna. Kadar imate veliko naročilo in stranko, ki je občutljiva na svoje korporativne barve, je to najboljši način za ocenjevanje barv.

 

  • Pri natisnjenem poskusnem izvodu (nekalibriranem tisku) lahko pride do barvnih odstopanj zaradi razlik v tehnologiji tiskanja in uporabljenem substratu (vrsta papirja) ter barvne reprodukcije nekalibriranega pisarniškega tiskalnika ali spletne tiskarne. Poleg tega je treba dodati še vse, kar je bilo že povedano v zvezi s svetlobo in papirjem. Ne pričakujte, da boste dobili to, kar vidite.

 

  • V primeru digitalnega poskusnega izpisa (kalibriranega računalniškega monitorja) bodo barve drugačne zaradi različne reprodukcije barv vašega monitorja (emisijske in refleksijske), pogosto zaradi neustrezne konfiguracije programske opreme za grafično oblikovanje ali pomanjkanja posodobljene kalibracije. Tudi pri monitorjih se uporablja vir svetlobe, ki oddaja svetlobo, kadar je tiskanina odsevna. Računalniški monitorji, ki pokrivajo barvni prostor CMYK, morajo v 99 % pokrivati barvni prostor AdobeRGB ali DCI-P3. Ti monitorji se imenujejo široka paleta, številni prodajalci pa imajo zanje druga tržna imena, kot so dreamcolour ali druga. Kljub temu ne pričakujte, da boste dobili točno to, kar vidite.

 

  • Pri digitalnem “poskusnem izpisu” (standardni računalniški monitor ) se bodo barve razlikovale zaradi različne reprodukcije barv vašega monitorja in omejenega barvnega prostora, ki ga lahko reproducirajo. Poleg tega nimajo nikakršne kalibracije monitorja in programske opreme. Tudi pri monitorjih se v primeru odsevnega tiska uporablja vir svetlobe, ki oddaja svetlobo. Barve za tisk je nemogoče prikazati na monitorjih sRGB, saj je njihov barvni prostor preprosto manjši. Uporaba takšne nastavitve za ocenjevanje barv je najslabša zamisel od vseh, saj preprosto ne pričakujte, da boste dobili to, kar vidite.

Odgovor na vprašanje, ali lahko naredimo majhen testni zagon, le nekaj kosov za oceno barv? Je da in ne.

Zaradi načina organizacije naše proizvodnje bi vas to stalo enako kot MOQ (minimalna količina naročila), zato je pogosto enako kot naročiti 1000 papirnatih skodelic, zato tega preprosto ne izvajamo ločeno. Upoštevajte tudi, da se naše tehnike tiskanja spreminjajo, zato pri naročilu 1000 in 100.000 skodelic uporabljamo različne tehnike, kar lahko vpliva tudi na barve. Obstaja pa še en način za preverjanje videza vzorca na skodelici – glejte spodaj.

Kako najbolje oceniti oblikovanje papirnatega lončka z blagovno znamko?

Preprosto naročite SPR (vzorčni izpis), ga izrežite s škarjami vzdolž linije za rezanje in zlepite stranice skupaj, da nastane skodelica brez dna. Vstavite ga na obstoječi beli lonček ali drug vzorec papirnatega lončka.

Nato preverite, ali so vsa besedila in logotipi prave velikosti in na pravih mestih ter ali so nagnjeni na pravi način. Upoštevajte, da se zaradi razlike v uporabljenem papirju bela barva in njena barvna temperatura zunanjega sloja skodelice lahko razlikujeta od notranjega sloja, zavijanja in tesnjenja.

Upoštevajte, da se različni vzorci in vodoravne črte, ki potekajo okoli skodelice, morda ne bodo združili na navpičnem šivu papirnate skodelice. Navpični premiki so lahko do nekaj mm, kar povzroči drugačen rezultat od pričakovanega (glej primer poleg).

Preverite vse pod dnevno svetlobo in se prepričajte, da ste 100-odstotno zadovoljni z rezultatom, ter se zavedajte morebitnih odstopanj glede postavitve, popačenj in barv.